Skip to main navigation Skip to main content Skip to page footer

ΠΜΣ Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία και Ιστορία της Τέχνης

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία και Ιστορία της Τέχνης» («Modern and Contemporary History and History of Art») του Τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας του ΕΚΠΑ ιδρύθηκε το ακαδημαϊκό έτος 2018-9 (ΦΕΚ 2060B/7.6.2018) και λειτουργεί χωρίς δίδακτρα (Νόμος 4485/2017).  

Σκοπός του Προγράμματος είναι η εξειδίκευση και εμβάθυνση σε ερευνητικά ζητήματα  νεότερης και σύγχρονης ιστορίας και ιστορίας της τέχνης, καθώς και η διεύρυνση του γνωστικού πεδίου των μεταπτυχιακών φοιτητών. Με βάση τα προσόντα αυτά, μπορούν να παραγάγουν υψηλής ποιότητας επιστημονικό έργο, να προχωρήσουν σε διδακτορικές σπουδές και να σταδιοδρομήσουν στον ακαδημαϊκό και ευρύτερο ερευνητικό χώρο, στην εκπαίδευση ή/και ως αρχαιολόγοι στο Υπουργείο Πολιτισμού, σε ιδιωτικούς φορείς ή ως ελεύθεροι επαγγελματίες.

Το πρόγραμμα προσφέρει τις παρακάτω ειδικεύσεις:

  • Νεότερη και Σύγχρονη Ελληνική Ιστορία: ελληνοβενετικός, οθωμανικός, νεότερος ελληνικός κόσμος
  • Ευρωπαϊκή Ιστορία.
  • Ιστορία της Τέχνης.

Διδακτικός στόχος του προγράμματος είναι οι απόφοιτοί του να έχουν αποκτήσει γνώσεις εξειδικευμένες, καθώς και τα μεθοδολογικά-ερευνητικά εργαλεία για την ανάπτυξη συνθετικής, κριτικής σκέψης και την εμβάθυνση σε επιστημονικά πεδία της νεότερης και σύγχρονης ιστορίας και ιστορίας της τέχνης από τον 14ο ως τον 21ο αιώνα. Η σεμιναριακή μορφή των μαθημάτων οδηγεί στην κατανόηση και εφαρμογή της ερευνητικής διαδικασίας, τη διατύπωση ερευνητικών ερωτημάτων και τη διεξαγωγή πρωτογενούς έρευνας, η οποία θα οδηγήσει στη σύνταξη ολοκληρωμένων ερευνητικών προτάσεων και δημοσιεύσεων στο πεδίο της κάθε ειδίκευσης. Παράλληλα, ενθαρρύνεται η εξοικείωσή τους με την παρουσίαση των αποτελεσμάτων της έρευνας μέσα από τη συμμετοχή σε επιστημονικά συνέδρια.

Ο Οδηγός σπουδών του Προγράμματος περιλαμβάνει τόσο τις περιλήψεις των σεμιναρίων που προσφέρονται κατά το τρέχον ακαδημαϊκό έτος, καθώς και τον Κανονισμό Εσωτερικής Λειτουργίας του.

Παλαιοί οδηγοί σπουδών

 

 

 

ΔΟΜΗ

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ